W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Regulamin organizacyjny MSHM

XML

Treść

Pruszków, 02.01.2018r.
 
 
 
Zarządzenie nr 1/2018r
 
Dyrektora Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego
 
im. Stefana Woydy w Pruszkowie
 
z dnia 02.01.2018 r.
 
REGULAMIN ORGANIZACYJNY MUZEUM STAROŻYTNEGO HUTNICTWA MAZOWIECKIEGO IM. STEFANA WOYDY W PRUSZKOWIE
 
 
 
Na podstawie:
 
•ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
 
•ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach,
 
•ustawy z dnia 29 czerwca 2007 r. o zmianie ustawy o muzeach,
 
•statutu Muzeum,
 
zarządzam co następuje:
 
 
 
§ 1
 
Nadaję Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy w Pruszkowie Regulamin Organizacyjny stanowiący załącznik nr 1.
 
§ 2
 
Tym samym traci moc Regulamin Organizacyjny z dnia 28.01.2016 r.
 
§ 3
 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 
 
 
 
…………….………………………………………………………………………………………………..
 
                         (data)       (podpis Dyrektora MSHM)
 
 
 
 
 
Załącznik nr 1 do Zarządzenia 1/2018
 
Regulamin Organizacyjny
 
Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy w Pruszkowie
 
 
I. Postanowienia ogólne
 
 
§ 1
 
1.Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy jest samorządową instytucją kultury, dla której organizatorem jest Gmina Pruszków.
 
2.Regulamin Organizacyjny Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, zwany dalej „Regulaminem”, określa szczegółową, wewnętrzną organizację Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, zwanego dalej „Muzeum”, nazwy i zakresy działania komórek organizacyjnych, powiązania między nimi oraz obowiązki i uprawnienia personelu kierowniczego.
 
§ 2
 
Muzeum działa w oparciu o:
 
- ustawę z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej,
 
- ustawę z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach,
 
- ustawę z dnia 29 czerwca 2007 r. o zmianie ustawy o muzeach,
 
- statut Muzeum.
 
§ 3
 
1. Komórkami organizacyjnymi Muzeum są działy i samodzielne stanowiska pracy.
 
2.Statutowym organem kolegialnym Muzeum jest Rada Muzeum, mająca charakter opiniodawczy 
 
i doradczy dla Dyrektora Muzeum w sprawach ogólnych i szczegółowych, dotyczących działalności statutowej.
 
3.Cele i zadania Muzeum określa jego statut.
 
§ 4
 
W strukturze organizacyjnej Muzeum wyróżnia się następujące komórki organizacyjne:
 
1.DZIAŁ ARCHEOLOGII MAZOWSZA,
 
2.DZIAŁ EDUKACJI I POPULARYZACJI,
 
3.DZIAŁ INWENTARZOWY,
 
4.DZIAŁ ADMINISTRACYJNY
 
5.GŁÓWNY KSIĘGOWY,
 
6.SAMODZIELNE STANOWISKO SPECJALISTY DS. KADR,
 
7.DZIAŁ DS. PUBLIC RELATIONS.
 
§ 5
 
Organizację wewnętrzną Muzeum określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, ustalający zależność służbową poszczególnych komórek organizacyjnych oraz przedmiotowy podział funkcji członków kierownictwa Muzeum w zakresie kierowania, zarządzania, nadzoru, koordynacji wewnętrznej i odpowiedzialności.
 
 
II. Zasady zarządzania Muzeum
 
 
§ 6
 
1.Działalnością Muzeum kieruje Dyrektor przy pomocy i za pośrednictwem osób kierujących poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Muzeum oraz pracowników zatrudnionych na stanowiskach samodzielnych.
 
2.Dyrektor deleguje swoje uprawnienia i odpowiedzialność na poszczególne jednostki Organizacyjne Muzeum i osoby zatrudnione w Muzeum w zakresie przewidzianym stosownymi przepisami.
 
3.W przypadku nieobecności Dyrektora zastępuje go, wskazany pismem,  Kierownik Administracyjny lub Główny Inwentaryzator.
 
4.Inne osoby, poza wymienionymi w punkcie 2, mogą reprezentować Muzeum na podstawie pisemnego upoważnienia udzielonego im przez Dyrektora Muzeum.
 
5.Osoba pełniąca zastępstwo odpowiada za załatwianie wszystkich spraw związanych z bieżącą działalnością Muzeum.
 
6.Osoba pełniąca zastępstwo nie może podejmować zobowiązań finansowych dotyczących Muzeum.
 
7.W sprawach bieżącego kierowania Muzeum Dyrektor wydaje pisemne zarządzenia wewnętrzne.
 
8.Dyrektor Muzeum może powoływać doraźne komisje wg potrzeb.
 
§ 7
 
1.Dyrektor Muzeum, posiadając pełną samodzielność działania w odniesieniu do sposobu realizacji wyznaczonych celów działalności Muzeum, zarządza Muzeum, ponosi odpowiedzialność za całokształt jego działalności oraz reprezentuje je na zewnątrz.
 
2.Dyrektor Muzeum w szczególności:
 
a)dokonuje czynności prawnych w imieniu Muzeum, w tym także czynności pracodawcy w rozumieniu Kodeksu Pracy. Kieruje całokształtem prac organizacyjnych, naukowo-badawczych, usługowych, wystawienniczych, wydawniczych i konserwatorskich Muzeum,
 
b)programuje działalność Muzeum, przygotowuje plany wieloletnie i roczne dotyczące zadań merytorycznych, finansowych, inwestycyjnych i gospodarczych,
 
c)czuwa nad zabezpieczeniem bazy materialnej działalności Muzeum,
 
d)kieruje polityką kadrową i doskonaleniem zawodowym pracowników,
 
e)współpracuje z innymi muzeami, instytucjami kultury, szkołami, uczelniami, stowarzyszeniami naukowymi i twórczymi w kraju i za granicą,
 
f)odpowiada za prawidłową politykę kadrową, przyjmuje, zwalnia, awansuje i nagradza pracowników oraz stosuje w razie potrzeby określone przepisami kary regulaminowe,
 
g)nadzoruje sprawy kontroli wewnętrznej, bhp i ppoż.,
 
h)odpowiada za prawidłową organizację pracy Muzeum, inicjuje nowe formy i metody pracy,
 
i)koordynuje działalność wystawienniczą i wydawniczą,
 
j)dysponuje majątkiem Muzeum w granicach ustalonych w przepisach prawnych, zabezpiecza warunki materialne działań muzealnych,
 
k)odpowiada za celowe wydatkowanie środków finansowych, współdziałając w tym zakresie z Głównym Księgowym,
 
l)składa sprawozdania z działalności Muzeum, kontroluje wykonanie zadań oraz własnych poleceń i zarządzeń,
 
m)rozpatruje skargi i zażalenia,
 
n)sprawuje bezpośredni nadzór nad poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Muzeum.
 
§ 8
 
1.Na czele Działów stoją kierownicy Działów bądź inne osoby zgodnie z postanowieniami ust. 3 poniżej.
 
2.Kierownicy Działów kierują całokształtem pracy Działów, podejmują rozstrzygnięcia w sprawach realizowanych stosownie do podziału zadań i indywidualnego zakresu obowiązków, swojego 
 
i podległych im pracowników, z wyjątkiem spraw rozstrzyganych osobiście przez Dyrektora lub osobę, która go zastępuje.
 
3.Pracami Działów, w których nie utworzono stanowiska kierownika oraz pracami pozostałych komórek organizacyjnych Muzeum, kieruje bezpośrednio Dyrektor lub inna osoba zgodnie 
 
z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
 
4.Kierownicy Działów oraz pozostałe osoby kierujące pracami Działów i pozostałych komórek organizacyjnych Muzeum odpowiadają wobec Dyrektora  za należytą organizację pracy i sprawne wykonywanie zadań podległych im komórek organizacyjnych. W szczególności do ich zadań należy:
 
a)bieżący nadzór nad właściwym wypełnianiem obowiązków przez pracowników podległych im komórek organizacyjnych,
 
b)opracowywanie projektów indywidualnych zakresów czynności podległych im pracowników,
 
c)przestrzeganie zasad oszczędności i gospodarności,
 
d)wnioskowanie w sprawach pracowniczych, w tym również odnośnie zatrudniania, wynagradzania i awansowania,
 
e)dokonywanie okresowych ocen pracy pracowników,
 
f)dbałość o podnoszenie kwalifikacji pracowników,
 
g)nadzór nad wykonywaniem zadań przez pracowników, rozliczanie z wykonywanej pracy oraz ocena ich pracy,
 
h)nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy oraz właściwym rozliczaniem czasu pracy,
 
i)nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników przepisów bhp i ppoż. oraz 
 
dotyczących tajemnicy służbowej.
 
 
III. Zakresy działania komórek organizacyjnych Muzeum
 
 
§ 9
 
DZIAŁ ARCHEOLOGII MAZOWSZA
 
Dział Archeologii Mazowsza jest komórką organizacyjną Muzeum odpowiedzialną w szczególności  za:
 
a)prowadzenie działalności naukowo-badawczej, w tym organizowanie i prowadzenie terenowych badań archeologicznych,
 
b)opracowywanie i przygotowywanie materiałów dla potrzeb naukowych, inwentaryzacyjnych, konserwatorskich, wystawienniczych i wydawniczych,
 
c)włączanie zbiorów do muzealnego systemu inwentaryzacyjnego,
 
d)organizowanie kontaktów naukowych z instytucjami i osobami prowadzącymi badania 
 
w zakresie pokrewnym zakresowi działalności Muzeum (sympozja, konferencje, robocze spotkania naukowe),
 
e)udział w projektach popularyzatorskich, muzealnych i naukowych.
 
§ 10
 
DZIAŁ EDUKACJI I POPULARYZACJI
 
Dział Edukacji i popularyzacji  jest komórką organizacyjną Muzeum odpowiedzialną w szczególności  za:
 
a)kierowanie i inspirowanie całokształtu działalności edukacyjnej Muzeum,
 
b)organizowanie i prowadzenie lekcji muzealnych, wykładów, spotkań i odczytów w siedzibie Muzeum i poza nim,
 
c)gromadzenie, przechowywanie i ewidencjonowanie niezbędnych dla działalności Muzeum edukacyjnych pomocy naukowych, materiałów i sprzętu,
 
d)opiekę nad wystawami muzealnymi oddanymi do eksploatacji, w szczególności nad obiektami eksponowanymi na wystawach,
 
e)współpracę z Działem ds. PR-u w zakresie przygotowania materiałów reklamowych 
 
i informacyjnych, w tym przygotowywanie treści na plakaty, afisze, ulotki, do materiałów multimedialnych itp.  
 
f)rozpowszechnianie wydawnictw muzealnych i materiałów promocyjnych Muzeum,
 
g)prowadzenie dokumentacji wydawniczej i współdziałanie w pracach wydawniczych Muzeum,
 
h)przygotowywanie, we współpracy z komisarzem, promocji wystaw,
 
i)prowadzenie dokumentacji działalności statutowej Muzeum, gromadzenie materiałów fotograficznych, druków okolicznościowych, materiałów prasowych, recenzji z wystaw 
 
i innych,
 
j)sporządzanie analiz i sprawozdań na potrzeby Muzeum oraz Organizatora.
 
§ 11
 
DZIAŁ INWENTARZOWY
 
 1.Dział Inwentarzowy jest komórką organizacyjną Muzeum odpowiedzialną za całokształt spraw związanych z inwentaryzacją muzealną oraz czytelnią naukową.
 
 2.Pracami Działu Inwentarzowego kieruje Główny Inwentaryzator.
 
 3.Do zakresu obowiązków pracownika zatrudnionego na stanowisku Głównego Inwentaryzatora należy w szczególności:
 
a)wytyczanie kierunków działalności inwentaryzacyjnej i wszelkich prac związanych 
 
z organizacją zbiorów archeologicznych,
 
b)czuwanie nad zgodnością działań i prac inwentaryzacyjnych z obowiązującym 
 
w Muzeum systemem inwentaryzacji i organizacji technicznej, naukowej zbiorów oraz 
 
z regulacjami prawnymi obowiązującymi w tym względzie,
 
c)sprawowanie  nadzoru  nad wewnętrznym i zewnętrznym ruchem muzealiów,
 
d)sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem zbiorów,
 
e)nadzór nad ustaleniem i przestrzeganiem praw autorskich odnośnie naukowych opracowań zabytków archeologicznych w ramach muzealnego systemu inwentaryzacji 
 
i dokumentacji naukowej zbiorów (teksty i ilustracje na kartach katalogu naukowego), jak również systemu organizacji naukowej zbiorów archeologicznych Muzeum (w tym także wyników opracowań informatycznych odnośnie zbiorów Muzeum) oraz opracowań zbiorów udostępnianych zainteresowanym pracownikom naukowym i studentom,
 
f)ustalenie, w oparciu o konsultacje z zewnętrznymi specjalistami, warunków przechowywania dla poszczególnych kategorii muzealiów i wydawanie odpowiednich zaleceń wykonawczych w tym względzie,
 
g)monitoring stanu zachowania zabytków w miejscach ich przechowywania stałego
 
 i czasowego,
 
h)prowadzenie ksiąg ewidencyjnych zgodnie z wymogami powszechnie obowiązującymi 
 
w tym zakresie, regulacjami prawnymi oraz zasadami wprowadzonymi przez Dyrektora stosownymi zarządzeniami,
 
i)opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora, dotyczących kwestii inwentaryzacji i bezpieczeństwa zbiorów zgromadzonych 
 
w Muzeum.
 
j)nadzór nad całokształtem spraw związanych z funkcjonowaniem czytelni naukowej.
 
§ 12
 
DZIAŁ ADMINISTRACYJNY
 
1.Dział Administracyjny jest komórką organizacyjną Muzeum odpowiedzialną za całokształt prac związanych z obsługą administracyjną i techniczną Muzeum.
 
2.Pracami Działu Administracyjnego kieruje Kierownik Administracyjny.
 
3.Do zakresu obowiązków pracownika zatrudnionego na stanowisku Kierownika Administracyjnego, podlegającego bezpośrednio Dyrektorowi,  należy prowadzenie spraw administracyjno-gospodarczych, remontowych, inwestycyjnych w tym w szczególności :
 
a)gromadzenie i przechowywanie przepisów wewnętrznych i zewnętrznych regulujących pracę Muzeum,
 
b)opracowywanie zarządzeń i regulaminów Muzeum,
 
c)inicjowanie okresowych spisów inwentaryzacyjnych,
 
d)porządkowanie i ewidencjonowanie akt założycielskich Muzeum, spraw rejestracyjnych 
 
i innych dotyczących administracji i finansów,
 
e)prowadzenie akt związanych z całokształtem działalności instytucji, spraw osobowych
 
i organizacyjnych
 
f)zapewnienie przestrzegania zasad BHP i ppoż.,
 
g)kontrola czasu pracy, planów urlopowych i ich wykorzystania przez pracowników Muzeum,
 
h)organizowanie zastępstw pracowników urlopowanych lub z innych przyczyn nieobecnych
 
w pracy przez dłuższy czas,
 
i)nadzorowanie prac zewnętrznej obsługi BHP,
 
j)opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora, dotyczących spraw administracyjno-gospodarczych, remontowych, inwestycyjnych oraz nadzorowanie 
 
projektów przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy przygotowywanych przez 
 
zewnętrzną obsługę BHP,
 
k)prowadzenie spraw dotyczących inwestycji i remontów w lokalu Muzeum, związanych 
 
z wyposażeniem i gospodarką składnikami majątkowymi poza zbiorami muzealnymi i bibliotecznymi,
 
l)przygotowywanie przetargów publicznych,
 
m)dokonywanie zakupów materiałów i składników wyposażenia (poza muzealiami), w tym odzieży ochronnej i roboczej, środków czystości w uzgodnieniu z  Dyrektorem Muzeum,
 
n)sprawowanie nadzoru w zakresie utrzymania czystości na terenie całego Muzeum i sprawności ochrony instytucji,
 
o)organizowanie remontów bazy lokalowej, konserwacji urządzeń, przeglądów, dbałość o zachowanie substancji zabytkowej budynku Muzeum w jak najlepszym stanie,
 
p)organizowanie okresowych przeglądów Muzeum pod kątem zabezpieczenia właściwych 
 
warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
 
q)współudział w organizacji zebrań, konferencji naukowych oraz innych imprez na polecenie 
 
Dyrektora Muzeum,
 
r)uczestnictwo w pracach związanych z urządzaniem koncertów,  wystaw, pokazów i innych 
 
imprez w uzgodnieniu z Dyrektorem Muzeum,
 
s)administrowanie zakładowym funduszem świadczeń socjalnych oraz współpraca w tym 
 
zakresie ze Specjalistą ds. Kadr,
 
t)nadzór pracy zewnętrznej firmy ochrony mienia.
 
1.Do zadań Działu Administracyjnego należy:
 
a)prowadzenie, we współpracy z Głównym Księgowym,  spraw finansowych Muzeum 
 
w szczególności:
 
•organizowanie obiegu i kontroli dokumentów księgowych,
 
•czuwanie nad ochroną i zabezpieczeniem mienia Muzeum (terminowe rozliczanie osób   odpowiedzialnych materialnie),
 
•kontrolowanie funkcjonowania kas, opłat za bilety wstępu i wydawnictwa, czynsze, udostępnianie wnętrz itp.,
 
•wystawianie faktur VAT lub rachunków za zrealizowane usługi,
 
•przedstawianie Dyrektorowi, na żądanie, stanu realizacji budżetu Muzeum;
 
a)prowadzenie spraw kancelaryjnych i archiwizacyjnych Muzeum, w szczególności:
 
•wykonywanie wszelkich czynności korespondencyjnych, w tym przyjmowanie, segregacja i przekazywanie korespondencji oraz prowadzenie rejestru korespondencji przysyłanej 
 
i wysyłanej,
 
•prowadzenie ewidencji znaczków pocztowych,
 
•wykonywanie czynności kancelaryjnych a w szczególności redagowanie krótkich pism 
 
i obsługa centrali telefonicznej, telefaksu oraz poczty elektronicznej,
 
•prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami;
 
a)obsługa techniczna Muzeum w szczególności;
 
•wykonywanie wszelkich prac o charakterze gospodarczym i remontowym,
 
•sprzątanie pomieszczeń Muzeum,
 
•konserwacja mebli,
 
•realizacja techniczna wystaw czasowych,
 
•pełnienie dyżurów na wystawach, koncertach, odczytach oraz dozór grup turystów zwiedzających ekspozycję muzealną,
 
•dokonywanie zakupów i magazynowanie materiałów gospodarczych i biurowych dla potrzeb działów, pracowni itd.,
 
•ochrona i pilnowanie mienia.
 
§ 13
 
SAMODZIELNE STANOWISKO SPECJALISTY DS. KADR
 
Do zakresu obowiązków pracownika zatrudnionego na stanowisku osoby zatrudnionej na Samodzielnym Stanowisku ds. Kadr, podlegającej bezpośrednio Dyrektorowi,  należy prowadzenie spraw  kadrowo-płacowych w tym w szczególności:
 
a)prowadzenie akt osobowych pracowników,
 
b)załatwianie wszelkich spraw związanych z zatrudnianiem, zwalnianiem, przeszeregowaniem i nagradzaniem pracowników, jak również wnioskowaniem 
 
o odznaczenia, prowadzenie pełnej dokumentacji w tym zakresie,
 
c)kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy,
 
d)czuwanie nad doskonaleniem zawodowym, dokształcaniem i szkoleniem wewnątrz zakładowym pracowników,
 
e)sporządzanie list obecności,
 
f)sporządzanie harmonogramów pracy;
 
g)prowadzenie ewidencji czasu pracy;
 
h)zgłaszanie w ZUS do ubezpieczeń społecznych i wyrejestrowywanie z tych ubezpieczeń pracowników i członków ich rodzin;
 
i)załatwianie wniosków dotyczących przejścia pracowników na rentę lub emeryturę,
 
j)prowadzenie statystyki i sporządzanie obowiązujących sprawozdań o zatrudnieniu 
 
i wynagrodzeniach,
 
k)współpraca z Kierownikiem Administracyjnym w zakresie administrowania zakładowym funduszem świadczeń socjalnych.
 
§ 14
 
GŁÓWNY KSIĘGOWY
 
Głównemu Księgowemu, podlegającemu bezpośrednio Dyrektorowi Muzeum, powierza się obowiązki i odpowiedzialność w zakresie:
 
a)prowadzenia rachunkowości Muzeum ,
 
b)wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi,
 
c)dokonywania wstępnej kontroli:
 
•zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
 
•kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
 
a także szczególności:
 
a)prowadzenie gospodarki finansowej i materiałowej jednostki zgodnie  z obowiązującymi przepisami, za co ponosi bezpośrednią odpowiedzialność,
 
b)analizę wykorzystania środków przydzielonych, będących w dyspozycji jednostki  i ich rozliczenie,
 
c)nadzorowanie prac Kasy,
 
d)opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora, dotyczących prowadzenia rachunkowości, finansów i gospodarki materiałowej,
 
e)nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem środkami finansowymi,
 
f)opracowanie planów finansowych,
 
g)prowadzenie wszystkich spraw finansowych Muzeum,
 
h)zapewnienie właściwego obiegu i kontroli dokumentów i prawidłowego przebiegu operacji prowadzonych przez Muzeum (w tym operacji związanych z działalnością gospodarczą) oraz zabezpieczenie ochrony mienia instytucji,
 
i)opracowywanie preliminarzy budżetowych, wykonywanie sprawozdań i analiz z ich realizacji dotyczących działalności Muzeum, opracowywanie planów rzeczowo-finansowych oraz prowadzenie sprawozdawczości i wykonywanie analiz ponoszonych kosztów działalności,
 
j)opracowywanie planów zatrudnienia i funduszu płac oraz analiza jego wykonania,
 
k)wystawianie zaświadczeń o zarobkach, prowadzenie kartoteki wynagrodzeń pracowników,
 
l)dokonywanie rozliczeń z ZUS i wypłat zasiłków oraz prowadzenie pełnej dokumentacji w tym zakresie,
 
m)prowadzenie bieżącej ewidencji księgowej i rachunkowości oraz nadzorowanie  gospodarki kasowej, ewidencji składników majątkowych Muzeum,
 
n)gromadzenie przepisów dotyczących rachunkowości, księgowości i finansów, spraw podatkowych i składek ZUS,
 
o)prowadzenie kontroli wewnętrznej przeprowadzanych operacji głównie pod względem ich 
 
legalności i rzetelności dokumentów, rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych,
 
p)prowadzenie spraw podatkowych i spraw związanych z ubezpieczeniem majątku Muzeum,
 
q)wykonywanie list płac osobowego i bezosobowego funduszu płac oraz kart wynagrodzeń oraz innych dokumentów z tym związanych,
 
r)regulowanie zobowiązań i egzekwowanie należności,
 
s)kompletowanie i właściwe przechowywanie dokumentacji księgowo-finansowej,
 
t)nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości Muzeum wykonywanych przez 
 
poszczególne komórki organizacyjne.
 
§ 15
 
DZIAŁ DS. PUBLIC RELATIONS
 
Do zadań osób zatrudnionych w Dziale ds. Public relations należy w szczególności
 
a)prowadzenie działalności o charakterze Public Relations,
 
b)dbanie o wizerunek medialny Muzeum oraz poszukiwanie nowych płaszczyzn promocji placówki w tym:
 
•przygotowywanie i rozsyłanie materiałów prasowych, promocyjnych oraz informacyjnych dotyczących placówki oraz wydarzeń przez nią organizowanych,
 
•współpraca z patronami medialnymi i partnerami poszczególnych wydarzeń oraz pozyskiwanie nowych, dedykowanych poszczególnym projektom,
 
•stała kontrola obecności Muzeum w mediach tradycyjncyh oraz internetowych, 
 
w szczególności prowadzenie strony internetowej Muzeum oraz strom i profili 
 
w wybranych mediach społecznościowych,
 
a)współpraca z Działem Edukacji i Popularyzacji w zakresie przygotowywania materiałów reklamowych i informacyjnych, w tym przygotowywanie treści na plakaty, afisze, ulotki, do materiałów multimedialnych itp.,
 
b)pozyskiwanie z różnych źródeł funduszy dla Muzeum. Praca będzie obejmowała wszystkie czynności od ideowego opracowania projektu, poprzez przygotowanie wymaganych pism, wniosków, harmonogramów itp., aż po końcowe rozliczenie projektu,
 
c)pomoc przy organizowaniu oraz udział w działaniach edukacyjno-popularyzatorskich oraz spotkaniach i konferencjach naukowych przygotowywanych w siedzibie Muzeum i poza nią,
 
d)Prowadzenie prac technicznych i plastycznych związanych z popularyzacją wiedzy ( koncerty, prelekcje, wystawy ),
 
e)przygotowywanie plakatów, afiszy, ulotek itp. oraz ich kolportaż.
 
§ 16
 
Zadania służby bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie wynikającym z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r., w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. Nr 109, poz. 704 z późn. zm.), pełni wyspecjalizowana w zakresie BHP firma zewnętrzna, na podstawie umowy cywilno-prawnej.
 
IV. Postanowienia końcowe
 
§ 17
 
Sprawy nie ujęte w niniejszym Regulaminie, zarówno merytoryczne, jak i organizacyjne, reguluje statut Muzeum, obowiązujące przepisy oraz zarządzenia dyrektora Muzeum.
 
§ 18
 
Regulamin wchodzi w życie z dniem nadania go przez dyrektora Muzeum, stosownym zarządzeniem, po zasięgnięciu opinii organizatora.
 
§ 19
 
Zmiany Regulaminu Organizacyjnego następują w takim samym trybie, jak jego nadanie.
 
 
 
Załączniki:
 
1. schemat organizacyjny
 
 
 
…………….………………………………………………………………………………………………..
 
(data)       (podpis Dyrektora MSHM)